Sunday, June 28, 2009

RAHSIA SURAH YASSIN AYAT KE 58

Kita selalu baca surah yassin, tapi lupa untuk berniat seperti yang di bawah ni. Rugi pulak rasanya.
> True story : my story .
> My sister was staying with me some months ago. My sister was bleeding
> profusely akibat pendarahan dalaman. Ketika itu jam 10 malam. Panic, apa nak
> dibuat? Mak, ayah semua nya dah arwah. Teringatkan Pak Kiai di Rawang yang
> sering merawat sister itu, I asked my niece to call and ask him what we
> should do? He said ' baca ayat 58 dr surah Yassin dan niat sambil meniup
> kearah duburnya bagi menghentikan pendarahan tersebut'. So my niece pun
> buatlah. A few seconds later darah pun berhenti. Oh god, what a miracle,
> alhamdullilah, leganya.
> From that day onwards, itulah yang saya buat apabila ada orang yang perlu
> bantuan menghentikan pendarahan. Yakinlah dgn ayat2 Allah.
> Hjh Noor Aini
>

>
> RAHSIA SURAH YASSIN AYAT KE 58
>
>
> Barangsiapa yang membaca YAASIN sepenuhnya dan pada ayat ke 58 surah
> tersebut 'SALAAMUN QAULAN MIN RABBIN RAHIM' diulang sebanyak 7 kali
> untuk 7 niat baikmu, Insya Allah dengan izin Yang Maha Esa dan Maha
> Kuasa, semua hajatmu akan dikabulkan.
> Jika boleh niatkan sebegini:
>
> 1) YA-ALLAH YA-RAHIM, ampunkan dosa-dosaku dan saudara-maraku
> 2) YA-ALLAH YA-RAHMAN, kurniakan aku isteri,suami, anak-anak yang soleh
> dan mencintai islam
> 3) YA-ALLAH YA-RAZZAK, kurniakan aku rezeki yang berkat,kerja yang baik
> dan berjaya didunia dan akhirat.
> 4) YA-ALLAH YA-JABBAR, makbulkan hajat penghantar maklumat yang aku
> dapat ini
> 5) YA-ALLAH YA-MUTAQABBIR, jauhkan aku dari sifat khianat dan munafiq
> dan miskin
> 6) YA-ALLAH YA-WADUUD, kurniakan aku dan seluruh umat Muhammad yang
> beriman kesihatan zahir batin
> 7) YA-ALLAH YA-ZALJALA LIWAL IKRAM, makbulkanlah semua hajatku, dan
> redhaikanlah aku.....
>
> AMINnnnn.
>
> Sampaikan dakwah ini kepada sahabat anda seramai 7 orang atau lebih,
> tiada kerugian bahkan digalakkan. Ikhlaskanlah hatimu menyampaikan
> dakwah ini kerana Allah.
> Dunia adalah pentas, akhirat tempatnya yang sebenar...

No comments: